Heeft u een klacht? Zeg het ons!

MEE wil u altijd zorgvuldig en goed van dienst zijn. Toch kan het voorkomen dat u een klacht heeft. Dat kan gaan over (een van) onze medewerkers of over onze manier van werken.  

Bespreek uw klacht zo snel mogelijk

Als u een klacht heeft, blijf er dan niet mee zitten maar praat er met iemand over. Bespreek uw klacht zo snel mogelijk met de medewerker van MEE waar u contact mee heeft. Een gesprek kan al voldoende zijn om een klacht te verhelpen. Misschien wilt u uw klacht liever niet bespreken met de medewerker van MEE waar u contact mee heeft. Dan kunt u terecht bij de manager van de medewerker. 

Klachtencommissie MEE

Bent u na het gesprek met de medewerker van MEE en de manager nog steeds niet tevreden? Of heeft het gesprek niet kunnen leiden tot een goede oplossing? Dien dan uw klacht in bij de klachtencommissie van MEE. De klachtencommissie bestaat uit drie onafhankelijke personen. Zij zijn dus niet werkzaam bij MEE. U kunt uw klacht schriftelijk indienen bij: 

MEE Utrecht, Gooi & Vecht
t.a.v. de klachtencommissie
Pallas Athenedreef 10
3561 PE Utrecht

Werkwijze klachtencommissie

Na het indienen van uw klacht krijgt u binnen vijf werkdagen een ontvangstbevestiging. De klachtencommissie komt bij elkaar om uw klacht te bespreken. Daarna wordt u uitgenodigd om uw klacht in een gesprek uit te leggen. U kunt dan precies vertellen wat er volgens u verkeerd is gegaan. De klachtencommissie spreekt ook met de persoon op wie uw klacht betrekking heeft.

Binnen zes weken nadat u uw klacht heeft ingediend, brengt de klachtencommissie een advies uit. In dit advies staat welke maatregelen er genomen kunnen worden om tot een oplossing te komen. Dit advies gaat naar de directie van MEE. U ontvangt een kopie van dit advies.

De directie neemt binnen vier weken na ontvangst van het advies een definitieve beslissing, waarvan u direct op de hoogte wordt gebracht. Hiermee is de behandeling van de klacht afgerond. De klachtenprocedure duurt in totaal ongeveer twee en een halve maand.